سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹   |   Tue October 20, 2020  
   
 
آرشیو اخبار |  عضویت در خبرنامه |  جستجو |  ارتباط با ما  
     صفحه اصلی   |   سیاست   |   اقتصاد   |   جامعه   |   دین و اندیشه   |   فرهنگ   |   سلامت   |   دانش   |   ورزش   |   گردهمایی   |   حوادث   |   گوناگون
     پربیننده ترین ها
عملکرد شایسته تقدیر منطقه سه در کاهش محرومیت‌های مناطق کم
مدیریت باغ بهشت به شهرداری بازگردد
هشدار فرماندار همدان درخصوص رشد فزاينده ابتلا به کرونا
خداحافظی کوی منوچهری با کوچه‌های خاکی
عملکرد شهرداری در حوزه خدمات شهری مطلوب است
طرح جامع فرهنگی شهر همدان باید تدوین شود
خیابان فرهنگ به نام استاد شجریان نام‌گذاری شود
همدان استان با بروز بالای کرونا
     آخرین اخبار
عملکرد شهرداری در حوزه خدمات شهری مطلوب است
طرح جامع فرهنگی شهر همدان باید تدوین شود
خداحافظی کوی منوچهری با کوچه‌های خاکی
خیابان فرهنگ به نام استاد شجریان نام‌گذاری شود
همدان استان با بروز بالای کرونا
عملکرد شایسته تقدیر منطقه سه در کاهش محرومیت‌های مناطق کم
هشدار فرماندار همدان درخصوص رشد فزاينده ابتلا به کرونا
مدیریت باغ بهشت به شهرداری بازگردد
دست‌یابی همدان به گنجینه‌های عظیم موزه‌ای
پیام قدردانی رئیس شورای اسلامی شهر همدان
عملکرد مثبت مدیریت‌شهری در حوزه فرهنگی و سیماومنظر
تبیین گفتمان خدمت‌گزاری در نشست مشترک شورای معاونان دادستانی و شهرداری همدان
پایان واکسیناسیون پاکبانان
مهار گرانی مسکن با شهرک باغ‌ویلا
کرونا تا 3 هفته آینده صعودی است
جمع‌آوری متکدیان نیازمند همکاری همه دستگاه‌های مسؤول
رونمایی از نمایشگاه چهل چراغ هگمتانه
ضعف قوانین یکی از مشکلات پیش‌روی شهرداری‌ها
رؤسای کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر همدان معرفی شدند
بهره‌گیری از ادبیات مقاومت دوران دفاع مقدس برای رفع مشکلات جامعه
 
 
 
  تاریخ انتشار : ١٣٩٩/٠۶/٣١ تعداد بازدیـد : ٨٢ نسخه چاپی
 
 
 


الزام شهرداری همدان به راه‌اندازی میز خدمت

روزنامه هگمتانه  : 
نایب رئیس شورای اسلامی گفت: بر اساس مصوبه شورا، شهرداری همدان مکلف است در راستای عینیت بخشیدن به حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع به‌منظور تسهیل در خدمت‌رسانی شایسته به شهروندان نسبت به تدوین و پیاده‌سازی ساز‌وکار میز خدمت در مناطق، سازمان‌ها و واحدهای تابعه خود اقدام کند.

 
 

 

اکبر کاوسیامید در نطق پیش از دستور چهلوسومین صحن شورا با اشاره به استنادات قانونی مبنی بر راهاندازی میز خدمت، اظهار کرد: ضمن تأکید بر ماده 80 قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و ماده 6 قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان؛ بر اساس ماده 19 منشور حقوق شهروندی، شهروندان از حق اداره شایسته امور کشور بر پایه قانونمداری، کارآمدی، پاسخگویی، شفافیت، عدالت و انصاف برخوردارند و رعایت این حقوق توسط تمامی مسؤولان و کارکنان الزامی است.

وی افزود: به استناد مواد 25 تا 28 فصل 3 قانون مدیریت خدمات کشوری؛ مدیران و کارمندان دستگاه اجرایی، خدمتگزاران مردم هستند و باید ضمن رعایت موازین اخلاق اسلامی و اداری، وظایف خود را به نحو احسن در راه خدمت به مردم و با در نظر گرفتن حقوق و خواستههای قانونی آنها انجام دهند.

کاوسیامید با تأکید بر اینکه ارائه خدمات درست، کامل و بهموقع به مردم از مهمترین اهداف هر نهاد حکومتی و نظام کارآمد اداری محسوب میشود؛ عنوان کرد: شهرداریها در صف مقدم خدمترسانی به مردم قرار دارند و وظیفه اصلی آنها ارائه خدمات متناسب با خواستههای شهروندان است.

به گفته وی؛ مجموعه مدیریتشهری به عنوان نخستین و مهمترین نهاد خدمتگزار به شهروندان، وظایف متعددی را در حوزههای مختلف از جمله شهرسازی، خدماتشهری، فنی عمرانی، حملونقل، ترافیک و فرهنگی اجتماعی بر عهده دارد.

نایب رئیس شورای شهر همدان معتقد است: حیطه گسترده خدمات و وظایف شهرداری، موجب میشود تعداد زیادی از شهروندان نیاز به دریافت خدمات ارائه شده توسط شهرداری، داشته باشند و یا برای انجام امور مورد نظر خود نیازمند دریافت مجوزهای شهرداری هستند.

کاوسیامید افزود: بی شک شهرداری در این مسیر بهمنظور ارتباط مستقیم خدمات و وظایف محوله با امور جاری و روزمره شهروندان، همواره در معرض قضاوت دائمی از سوی آنان قرار دارد؛ بنابراین باید هر روز مشکلات و مسائل شهری شهروندان را از نزدیک لمس کند و تدابیر گوناگونی را برای رفع مشکلات در نظر گیرد و با راهکارهای عملیاتی و اجرایی، خدمات شایستهای را به مردم ارائه دهد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از راههای ارتباطی شهرداری با شهروندان ارتباط بیواسطه و رو در رو است؛ اظهار کرد: ایفای مطلوب وظایف محوله توسط شهرداری، مهمترین ابزار افزایش اعتماد اجتماعی برای ایجاد حس رضایت در بین شهروندان و از زمینههای اصلی جلب مشارکتهای مردمی است.

نایب رئیس شورای شهر همدان ادامه داد: در این مسیر به این منظور که شهروندان درگیر پیچ و خم روندهای اداری نشوند، میز خدمت میتواند به عنوان حلقه واسط کارآمد، عمل کند.

کاوسیامید همچنین با تأکید بر اینکه میز خدمت صرفاً به معنای استقرار یک میز فیزیکی جداگانه و اختصاص نیروهای جدید برای پاسخ گویی به شهروندان نیست؛ بلکه در راستای افزایش بهرهوری از نیروهای موجود در واحدهای ارائهکننده خدمات و باجههای تعیین شده است؛ گفت: میز خدمت به عنوان یک مرکز ارتباطات که تنها نقطه تماس بین سازمان و مراجعهکننده به شمار میرود، وظیفه اصلی ارائه خدمات بهنگام و کارآمد به شهروندان در کمترین زمان و بالاترین کیفیت را بر عهده دارد.

وی با اشاره به مزایای مختلف که میز خدمت در صورت اجرای اصولی و هدفمند برای سازمان ارائه دهنده دارد، بیان کرد: ارتقای رضایتمندی شهروندان و تکریم اربابرجوع از طریق تسریع و تسهیل در ارائه خدمات هرچه بیشتر و بهتر به آنها در کمترین زمان ممکن؛ ارتقای پاسخ گویی و پیگیری امور مراجعهکنندگان و جلوگیری از سرگردانی مردم در ساختمانهای اداری واحدها و سازمانهای تابعه شهرداری و همچنین بهبود فرآیند رسیدگی به درخواستهای شهروندان و کاهش مسیر حلوفصل آنها؛ تسهیل ارتباط شهروندان با مجموعه مدیریتشهری و گسترش ارائه خدمات به صورت غیرحضوری و بر بستر برخط از مهمترین مزایای راهاندازی میز خدمت است.

کاوسیامید ادامه داد: زمینهسازی برای جلب مشارکتهای مردمی در اجرای وظایف مجموعه مدیریتشهری؛ ایجاد بستر و زیرساختهای لازم در راستای جلوگیری از تضییع حقوق مراجعان از طریق ایجاد نظام اداری پاسخ گو و کارآمد در کنار بهبود و اصلاح روشهای ارائه خدمات به شهروندان و همچنین اطلاعرسانی شفاف به شهروندان درباره هر یک از خدمات ارائه شده توسط شهرداری از دیگر مزایای مهم راهاندازی میز خدمت است.

وی با تأکید بر اینکه امروزه با توجه به بیماری همهگیر کرونا، ارائه خدمات غیرحضوری و بر بستر برخط برای حفظ سلامت کارکنان و شهروندان و کاهش تردد و حضور فیزیکی مراجعهکنندگان ضرورت دوچندان پیدا کرده است؛ گفت: ارائه طیف گستردهای از خدمات مورد نیاز شهروندان؛ تعیین و پیادهسازی دستورالعملها و شناسایی خدماترسانی به اربابرجوع؛ مشخص کردن مراحل گردشکار تمامی خدمات ارائه شده به صورت ساده و مرحله به مرحله؛ گسترس ارائه خدمات به صورت غیرحضوری و الکترونیکی و همچنین ارائه مشاورههای حقوقی بر مبنای قوانین و مقررات برای راهنمایی شهروندان از مهمترین خدماتی است که به مراجعه کننده ارائه میشود.

 

 بادامینجات: تأکید بر راهاندازی میز خدمت در شهرداری

نایب رئیس سال دوم و سوم دور پنجم شورای شهر همدان هم در این جلسه بر راهاندازی میز خدمت در مناطق، سازمانها و واحدهای تابعه شهرداری تأکید کرد و گفت: باید این طرح هر چه سریعتر عملیاتی شود.

به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، حمید بادامی نجات در ادامه به ارائه گزارشی از وضعیت مالی خزانهداری شورا در سال 98 و 6 ماه نخست سال 99 پرداخت.

 
     
 
 
  تاریخ انتشار : ١٣٩٩/٠۶/٣١ تعداد بازدیـد : ٨٢ نسخه چاپی
 
 
© 2005 - 2020  Hamedan.ir
آمار و اطلاعات کاربران
٣٠  نفر کاربران آنلاین :
۲,۷۰۵,۶۵۵ تعداد بازدید :
   
   
 
سایت های مرتبط
روزنامه هگمتانه
خبــرگزاری مهـر
خبــرگزاری ایسنا
باشگاه خبرنگاران
 
لینک های مرتبط
شهر الکترونیک همدان
مناقصات و مزایدات
پیام ها و اطلاعیه ها
مقالات و نوشته ها
 
دسترسی سریع 
آرشیـو اخبــار
اخبار شهرداری همدان
اخبار شهر همدان
اخبار ایران و جهان
آرشیـو گزارش ویــژه
آرشیـو گفتگوی ویــژه
 
کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال متعلق به شهرداری همدان بوده و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی : سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان