سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹   |   Tue October 20, 2020  
   
 
آرشیو اخبار |  عضویت در خبرنامه |  جستجو |  ارتباط با ما  
     صفحه اصلی   |   سیاست   |   اقتصاد   |   جامعه   |   دین و اندیشه   |   فرهنگ   |   سلامت   |   دانش   |   ورزش   |   گردهمایی   |   حوادث   |   گوناگون
     پربیننده ترین ها
عملکرد شایسته تقدیر منطقه سه در کاهش محرومیت‌های مناطق کم
مدیریت باغ بهشت به شهرداری بازگردد
هشدار فرماندار همدان درخصوص رشد فزاينده ابتلا به کرونا
طرح جامع فرهنگی شهر همدان باید تدوین شود
خداحافظی کوی منوچهری با کوچه‌های خاکی
عملکرد شهرداری در حوزه خدمات شهری مطلوب است
خیابان فرهنگ به نام استاد شجریان نام‌گذاری شود
همدان استان با بروز بالای کرونا
     آخرین اخبار
عملکرد شهرداری در حوزه خدمات شهری مطلوب است
طرح جامع فرهنگی شهر همدان باید تدوین شود
خداحافظی کوی منوچهری با کوچه‌های خاکی
خیابان فرهنگ به نام استاد شجریان نام‌گذاری شود
همدان استان با بروز بالای کرونا
عملکرد شایسته تقدیر منطقه سه در کاهش محرومیت‌های مناطق کم
هشدار فرماندار همدان درخصوص رشد فزاينده ابتلا به کرونا
مدیریت باغ بهشت به شهرداری بازگردد
دست‌یابی همدان به گنجینه‌های عظیم موزه‌ای
پیام قدردانی رئیس شورای اسلامی شهر همدان
عملکرد مثبت مدیریت‌شهری در حوزه فرهنگی و سیماومنظر
تبیین گفتمان خدمت‌گزاری در نشست مشترک شورای معاونان دادستانی و شهرداری همدان
پایان واکسیناسیون پاکبانان
مهار گرانی مسکن با شهرک باغ‌ویلا
کرونا تا 3 هفته آینده صعودی است
جمع‌آوری متکدیان نیازمند همکاری همه دستگاه‌های مسؤول
رونمایی از نمایشگاه چهل چراغ هگمتانه
ضعف قوانین یکی از مشکلات پیش‌روی شهرداری‌ها
رؤسای کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر همدان معرفی شدند
بهره‌گیری از ادبیات مقاومت دوران دفاع مقدس برای رفع مشکلات جامعه
 
 
 
  تاریخ انتشار : ١٣٩٩/٠٧/٠۵ تعداد بازدیـد : ١٢٨ نسخه چاپی
 
 
 


تبیین گفتمان خدمت‌گزاری در نشست مشترک شورای معاونان دادستانی و شهرداری همدان

روزنامه هگمتانه  : 
دادستان کل همدان در نشست مشترک شورای معاونان دادستانی و شهرداری همدان با تأکید بر بهره‌گیری از فرصت‌های خدمت‌گزاری در عرصه مدیریتی گفت: امیدواریم هرکس در هر سنگری که برای او تعریف شده از فرصت خدمت‌گزاری برای توفیق خود استفاده لازم را ببرد و برای جلب رضایت خدا و مردم بکوشد

 
 

 

حسن خانجانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: از روز اول خواسته و شعار ما تعامل با مجموعههای خدمتگزار بوده است که هم قانونگذار و هم مجریان قانون اعتقاد دارند که دریافت کننده خدمات مردم هستند.

این مقام قضایی در ادامه یادآور شد: بنابراین ما در حوزه قضایی، شما در حوزه مدیریت شهری و هرکس در جایگاه خود باید به دنبال ارائه خدمات سریع و آسان و متوازن باشد از همین رو بعضا در بازدید از مناطق و محلات حضور پیدا میکنیم تا در موارد خاص شناخت ملموسی از وضعیت داشته باشیم تا شاید کار به مراحل قضایی نرسد.

خانجانی همچنین تصریح کرد: اقدامات پیشدستانه ما در سایه تعامل با مدیران اتفاق میافتد تا از تشکیل پرونده در محاکم قضایی و اتلاف وقت جلوگیری شود بنابراین مدیر حقوقی شهرداری باید سعی کند ارتباط تنگاتنگی بین مدیریت شهری و دستگاه قضایی برقرار نماید تا از این مهم دامنه حل و فصل موضوعات وسیعتر و مدت رسیدگیها سریعتر شود.

دادستان همدان در ادامه اظهار کرد: ما به عنوان مسؤول قضایی به هر میزان که از خدمات شهرداری اطلاع داشته باشیم در پاسخگویی به مراجعات مردمی چابکتر خواهیم بود بنابراین انتظار داریم اطلاعرسانی در شهرداری همدان عملکرد بهتری داشته باشد چرا که ما در اطلاع رسانی بیش از اندازه ضعیفیم لذا انتظار تقویت در تعامل مدیران شهرداری با دستگاه قضایی داریم.

وی همچنین با بیان اینکه، ما با مدیران شهرداری البته رابطه تنگاتنگی داریم و همکاریهای دوسویه به طور مرتب وجود دارد گفت: این تعاملات و ارتباطات منجر به ارائه خدمات بیشتر به مردم خواهد شد.

خانجانی سپس تسریع و تسهیل در صدور پروانه ساختمان را یکی از کارهای نمونه در حوزه مدیریت شهری برشمرد و ادامه داد: پیگیری و ممارست معاون شهرسازی و معماری شهرداری همدان برای تحقق این کاهش فرایند نتیجه داد و از اتلاف وقت شهروندان جلوگیری و موجب ابراز رضایت عمومی میشود.

وی موضوع محدودیتهای میراث فرهنگی برای ساخت و ساز در بافت مرکزی همدان را یک معضل مورد اعتراض پرشمار توسط شهروندان دانست و گفت: در حوزه حقوق عامه خواستار ورود جدی همکارانم هستم تا ضابطههای میراث فرهنگی را دریافت کنند تا مردم هم در جریان ضوابط قرار بگیرند. شکایات مردمی زیاد داریم؛ چرا که واقعا حق مردم تضییع میشود؛ این ضوابط تعریف شود تا مردم بتوانند کارهای خود را پیش ببرند، نه این که کارها قفل شده و مردم هم با مشکل مواجه شوند.

دادستان کل با اشاره به قانون جدید حدنگار افزود: از مدیر املاک شهرداری خواستیم در این سامانه حضور پیدا کنند و هم املاک عمومی و هم املاک اختصاصی شهرداری را ثبت کنند تا از اموال بیت المال به خوبی صیانت شود.

وی حفظ حرمت شهروندان را اولویت اصلی برنامهها دانست و افزود: در پیشگیری از تخلفات شهری و اساساً در هر اقدامی هیچ کس حق ضبط اموال و وسایل مردم را بدون دلیل و مجوز ندارد مگر این که قانون مجوزی برای سلب مالکیت از اشخاص را به ما داده باشد که در این صورت هم باید با دقت کافی و ثبت دقیق اقلام و با نهایت احترام کارها انجام بشود تا نهایتاً امکان استرداد اینها وجود داشته باشد که این مهم در اموال فاسد شدنی دقت بیشتری را لازم دارد.

شهردار همدان هم در این نشست گفت: حمایت دستگاه قضایی از مدیریت شهری همواره موجب توفیق شهرداری بوده که این مهم شایسته قدردانی است.

عباس صوفی در نشست مشترک شورای معاونان دادستانی و شهرداری همدان با اشاره به بیش از یکهزار نوع خدمت در شهرداری همدان برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان افزود: تلاش مجموعه شهرداری مبنی بر تحقق آسایش عمومی، رفاه شهروندی و سهولت در زندگی شهری است.

وی تأکید کرد: در این دوره از مسؤولیت مدیران شهرداری با تمکین به قانون و اصل خدمتگزاری تلاش خود را معطوف به بهره جویی از فرصتها برای پدیدار شدن خدمتهای ماندگار کرده اند و در این راه خستگی نمیشناسند.

صوفی ادامه داد: شهرداری همدان به همان میزان که برای تبلور زیبایی بصری و سیمای شهری مناسب تلاش کرده به همان مقدار هم در امور زیربنایی کوشش خود را نمود داده که به عنوان مثال میتوان به پروژه عظیم لوله گذاری هدایت آبهای سطحی اشاره کرد که فاز اصلی آن از میدان 9 دی تا تقاطع بهشت با هزینهای قریب به 200 میلیارد ریال به انجام رسیده تا از خسارات در اثر سیلاب برای شهروندان کاسته شود.

شهردار کلانشهر همدان همچنین اذعان کرد: خدماترسانی شهرداری در همدان منحصر به یک تخصص نیست بلکه هرکدام از این هزار و یک خدمت مستلزم مهارت و کارآمدی مخصوص آن خدمت است بنابراین انتظار میرود نظام مدیریت جامع شهری در کشور نهادینه شود تا شهرداریها بتوانند از امکان هم افزایی دستگاههای خدمات رسان بهره مفیدتری ببرند.

صوفی سپس هم افزایی و تعامل با دستگاه قضایی را عامل پیشبرنده در راه خدمت به شهروندان دانست و افزود: در رهگذر خدمتگزاری بارها با تصمیمات راهگشا و حمایتها و هدایتهای ارکان قضایی مواجه شدیم که این ویژگی موجب دلگرمی و اتقان در عملکرد شهرداری بوده و شایسته قدردانی است.

گفتنی است در این نشست معاونان مدیران شهرداری و معاونان دادستان نیز در راستای تبیین گفتمان خدمترسانی موارد مهمی را عنوان و طرح موضوع کردند.

 
     
 
 
  تاریخ انتشار : ١٣٩٩/٠٧/٠۵ تعداد بازدیـد : ١٢٨ نسخه چاپی
 
 
© 2005 - 2020  Hamedan.ir
آمار و اطلاعات کاربران
٢٨  نفر کاربران آنلاین :
۲,۷۰۵,۶۸۳ تعداد بازدید :
   
   
 
سایت های مرتبط
روزنامه هگمتانه
خبــرگزاری مهـر
خبــرگزاری ایسنا
باشگاه خبرنگاران
 
لینک های مرتبط
شهر الکترونیک همدان
مناقصات و مزایدات
پیام ها و اطلاعیه ها
مقالات و نوشته ها
 
دسترسی سریع 
آرشیـو اخبــار
اخبار شهرداری همدان
اخبار شهر همدان
اخبار ایران و جهان
آرشیـو گزارش ویــژه
آرشیـو گفتگوی ویــژه
 
کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال متعلق به شهرداری همدان بوده و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی : سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان