جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹   |   Fri November 27, 2020  
   
 
آرشیو اخبار |  عضویت در خبرنامه |  جستجو |  ارتباط با ما  
     صفحه اصلی   |   سیاست   |   اقتصاد   |   جامعه   |   دین و اندیشه   |   فرهنگ   |   سلامت   |   دانش   |   ورزش   |   گردهمایی   |   حوادث   |   گوناگون
     پربیننده ترین ها
انتخاب سرپرست جدید آتش نشانی نوید بخش تحولات مثبت
آماده‌باش کامل شهرداري در پيشگيري از آبگرفتگي معابر
اتفاقات خوب گردشگری توسط شهرداری همدان
آماده‌باش زمستانی مدیریت شهری
تعطیلی 2 هفته‌ای روزبازارها و شب بازار بوعلی
استعلام ساخت و ساز از میراث فرهنگی منتفی شد
آمادگی کامل ماشین آلات برف روبی
احداث اتاق مادر و کودک در فضاهای شهری
میزان پیشرفت پروژه‌های نیمه تمام منطقه یک
تجلیل از کتابداران شهرداری همدان
     آخرین اخبار
ضرورت تهیه اطلس فرهنگی برای شهر همدان
حفاظت از سلامت آتش نشانان در مقابل کرونا
بازدید استاندار از اجرای محدودیت‌های کرونایی
تداوم ضدعفونی شهر توسط شهرداری همدان
استعلام ساخت و ساز از میراث فرهنگی منتفی شد
پیام روانبخش عضو شورای شهر همدان به مناسبت هفته بسیج
همراهی مطلوب همدانی‌ها شایسته قدرشناسی
قدردانی اعضای شورای شهر از شهروندان همدانی به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی
پیام تبریک شورا به مناسبت هفته بسیج
اتفاقات خوب گردشگری توسط شهرداری همدان
ضرورت تدوین ضوابط و مقررات ایمنی در همدان
میزان پیشرفت پروژه‌های نیمه تمام منطقه یک
زحمات شبانه روزی پشت آرامش شهر
با تمام توان از تیم فوتبال شهرداری همدان حمایت می‌کنیم
«طرح حاج قاسم» فرصتی برای کنترل کرونا
تعطیلی 2 هفته‌ای روزبازارها و شب بازار بوعلی
احداث اتاق مادر و کودک در فضاهای شهری
تجلیل از کتابداران شهرداری همدان
آماده‌باش کامل شهرداري در پيشگيري از آبگرفتگي معابر
آماده‌باش زمستانی مدیریت شهری
 
 
 
  تاریخ انتشار : ١٣٩٩/٠٨/١٨ تعداد بازدیـد : ۴٣ نسخه چاپی
 
 
 


پیشرفت 82 درصدی زیرسازی خط‌آهن همدان-سنندج

روزنامه هگمتانه  : 
معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت 82 درصدی زیرسازی خط‌آهن همدان-سنندج خبر داد.

 
 

 

خیرالله خادمی با اشاره به ریلگذاری مکانیزه 65 کیلومتر از خطآهن همدان-سنندج از سمت همدان، گفت: مسیر راهآهن همدان-سنندج از ایستگاه راهآهن همدان منشعب میشود و ضمن عبور از حوالی شهرهای بهار، لالجین، صالحآباد، قروه و دهگلان به ایستگاه سنندج منتهی میشود.

خادمی اظهار کرد: با توجه به موقعیت راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و لزوم ایجاد و توسعه محورهای بینالمللی، برای بسط و گسترش روابط اقتصادی، احداث راهآهن همدان - سنندج با هدف ایجاد محور ارتباطی ریلی غرب کشور در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه راهآهن همدان - سنندج در قالب پروژههای جهش تولید، پیشبینی شده است، ادامه داد: مسیر راهآهن همدان - سنندج به طول 150 کیلومتر به عنوان بخشی از راهآهن تهران - همدان - سنندج است که مرکز استانهای همدان و کردستان را به هم مرتبط میکند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اتصال ریلی استان کردستان به شبکه ریلی از اولویتهای ما بود، گفت: پیش از این و در سالهای قبل، بهرهبرداری از مسیر ریلی تهران - همدان انجام و استان همدان به ریل متصل شد، اما برای اینکه ریل به استان کردستان و شهر سنندج برسد، حدود 150 کیلومتر خط ریلی از همدان تا سنندج باید ساخته میشد؛ 48 کیلومتر از این مسیر ریلی در استان همدان و 102 کیلومتر آن در استان کردستان است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور گفت: در این خط ریلی 296 هزار قطعه تراورس مصرف شده است و پیشبینی میشود، برای این خط ریلی 21 هزار تن ریل لازم داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این مسیر ریلی در سه قطعه اجرا شده است که قطعه یک 64.50 کیلومتر طول دارد، قطعه دوم پروژه 56.32 کیلومتر و قطعه سوم این خطآهن 29.53 کیلومتر طول دارد.

خادمی اضافه کرد: در حال حاضر این پروژه ریلی حدود 82 درصد در زیرسازی پیشرفت فیزیکی دارد و 65 کیلومتر از این مسیر ریلی در حال حاضر آماده ریلگذاری است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور با بیان اینکه ایستگاههای مسیر شامل قروه و سنندج در حال اجرا است، افزود: امیدوارم این پروژه بسیار بزرگ را در سال 1400 به سرانجام برسانیم و بدین ترتیب یکی دیگر از مناطق استان‌‌ها را به شبکه ریلی متصل کنیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اضافه کرد: اتصال سنندج به شبکه راهآهن سراسری از طریق همدان به تهران، امکان توسعه آتی پروژه و اتصال آن به استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کرمانشاه، همچنین امکان جابه جایی محصولات کشاورزی استانهای همدان و کردستان و تولیدات صنایع و کارخانجات موجود منطقه، از اهداف اجرای این خط ریلی است.

 

 طراحی مسیر برای سرعت 160 کیلومتر در قطارهای مسافری

وی گفت: برای این خطآهن ظرفیت جابهجایی 4.6 میلیون تن کالا از مرز باشماق کردستان عراق در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این پروژه دارای حداکثر شیب و فراز مسیر 15 در 1000 است، گفت: حداقل شعاع قوس در این خط ریلی 1250 متر است و 2524 متر طول پلهای این مسیر است.

خادمی اضافه کرد: این پروژه برای سرعت 160 کیلومتر بر ساعت در قطارهای مسافری و 120 کیلومتر بر ساعت در قطارهای باری طراحی شده است و یکخطه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال اول بهرهبرداری، ترافیک پیشبینی شده برای این خطآهن نیممیلیون تن در حمل بار و سهدهم میلیون نفر در حمل مسافر است و در سال بیستم بهرهبرداری، ترافیک پیشبینی شده بار برای این خط آهن یکمیلیون تن و مسافر 600 هزار نفر است.

 
     
 
 
  تاریخ انتشار : ١٣٩٩/٠٨/١٨ تعداد بازدیـد : ۴٣ نسخه چاپی
 
 
© 2005 - 2020  Hamedan.ir
آمار و اطلاعات کاربران
١١٠  نفر کاربران آنلاین :
۲,۷۵۸,۳۰۹ تعداد بازدید :
   
   
 
سایت های مرتبط
روزنامه هگمتانه
خبــرگزاری مهـر
خبــرگزاری ایسنا
باشگاه خبرنگاران
 
لینک های مرتبط
شهر الکترونیک همدان
مناقصات و مزایدات
پیام ها و اطلاعیه ها
مقالات و نوشته ها
 
دسترسی سریع 
آرشیـو اخبــار
اخبار شهرداری همدان
اخبار شهر همدان
اخبار ایران و جهان
آرشیـو گزارش ویــژه
آرشیـو گفتگوی ویــژه
 
کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال متعلق به شهرداری همدان بوده و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی : سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان