دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۷   |   Mon July 16, 2018  
   
 
آرشیو اخبار |  عضویت در خبرنامه |  جستجو |  ارتباط با ما  
     صفحه اصلی   |   سیاست   |   اقتصاد   |   جامعه   |   دین و اندیشه   |   فرهنگ   |   سلامت   |   دانش   |   ورزش   |   گردهمایی   |   حوادث   |   گوناگون
     پربیننده ترین ها
تسریع در اجرای طرح جداره سازی پیاده راه بوعلی
برون سپاری بخشی از امور پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری به بخش خصوصی
قاطعیت در برخورد با متخلفان شهری
اجرای سایت موزه پیاده راه میدان امام(ره) منتظر نظر میراث فرهنگی
راه اندازی فرهنگسرای کسب وکار و کارآفرینی در شهر
تسریع در خدمات رسانی بهتر به شهروندان کوی گلستان
ضرورت توجه به ظرفيت تپه عباس آباد در رونق گردشگري
شهرداری متولی اجرای طرح سه شنبه های بدون خودرو باشد
معتمدان محلات از ارکان اصلی اداره شهر
سامانه 137 دغدغه مندی شهرداری نسبت به مطالبات مردمی
     آخرین اخبار
برگزاری نشست سراسری کمیته های تخصصی مرکز پژوهش های شورا برای نخستین بار
موفقیت شهرداری همدان در تبدیل شدن به نهادی فرهنگی
مأموران رفع سد معبر حق برخورد فیزیکی ندارند
اجرای 50 درصد خصوصی سازی خدمات ناوگان اتوبوسرانی
بیداد گرانی میوه در بازار همدان
آغاز عملیات اجرایی تعیین عرصه و حریم «خندان تپه» در همدان
اجتماع بزرگ مردمي "حافظان حرم خانواده" در پياده راه بوعلي
مرکز تخصصي مشاوره ورزشي در همدان راه اندازي شد
نيروگاه شهيد مفتح در پايداري شبکه سراسري برق نقش بسزايي دارد
ضرورت توجه به ظرفيت تپه عباس آباد در رونق گردشگري
اختصاص 18 ميليارد تومان به موزه منطقه اي غرب کشور
تسریع در اجرای طرح جداره سازی پیاده راه بوعلی
امکان عرضه محصولات خانگی در روزبازارهای همدان با اجرای طرح بهنام
کاهش 11 درصدی جابجایی مسافر در محورهای همدان
برون سپاری بخشی از امور پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری به بخش خصوصی
راه اندازی فرهنگسرای کسب وکار و کارآفرینی در شهر
معتمدان محلات از ارکان اصلی اداره شهر
تسریع در خدمات رسانی بهتر به شهروندان کوی گلستان
قاطعیت در برخورد با متخلفان شهری
اجرای سایت موزه پیاده راه میدان امام(ره) منتظر نظر میراث فرهنگی
 
 
 
  تاریخ انتشار : ١٣٩۴/٠٣/٣٠ تعداد بازدیـد : ٨١۵ نسخه چاپی
 
 
 


برپايي كارگاه تخصصي ضرورت پياده راه سازي در شهرها

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل  : 
كارگاه تخصصي پياده راه سازي در شهرها در سالن اجتماعات باشگاه شهرداري با حضور سيدحسين معصوم زاده معاون شهردار همدان، مهدي نعيميان مدير آموزش، تشكيلات و بهبود روش ها و همچنين جمع زيادي از مهندسان نواحي چهارگانه و معاونت شهرسازي و معماري برگزار شد

 
 

در اين كارگاه يكروزه مدير آموزش، تشكيلات و بهبود روشهاي شهرداري همدان ضمن بازگو كردن اهداف برگزاري اين كارگاه تخصصي سخناني در خصوص ضرورت ساخت پيادهراهها ارائه كرد.

مهدي نعيميان گفت: در شهرهاي بزرگ استفاده بيش از حد از خودروها موجب شده مديران شهري بر ضرورت ساخت پيادهراه‌‌ها بيشتر توجه كنند.

وي اظهار كرد: يكي از مهمترين اهداف و مأموريتهاي شهري، دستيابي ساكنان شهر به كيفيت زندگي مناسب و پايدار است.

اين مسؤول يادآور شد: پيادهراهها از عواملي است كه موجب ميشود شهروندان براي زمان كوتاهي از روزمرگي خودرو و معابر شلوغ دور باشند و در كنار آن فرصت بيشتري براي تعامل با ساير همشهريان پيدا كنند.

نعيميان در ادامه با اشاره به اينكه حذف خودرو و كاهش آلودگي صوتي از دستاوردهاي مهم ساخت پيادهراهها در شهرهاست، گفت: افزايش تعاملات اجتماعي، حضور مردم و درك بهتر از محيط شهري از ديگر دستاوردهاي ساخت پيادهراهها در شهرها به شمار ميرود.

وي افزود: در سالهاي گذشته اين رويكرد مورد توجه مديران شهرها در برخي از شهرهاي كشور قرار گرفته و با استفاده از مشاوره مهندسان و متخصصان شهرسازي اين اتفاق هر چند كم؛ اما ساخته شده است.

مدير آموزش، تشكيلات و بهبود روشهاي شهرداري همدان با اشاره به اينكه ساخت اين پيادهراهها مورد استقبال شهروندان و مسافران قرار گرفته است، يادآور شد: محور پيادهراههاي تربيت، وليعصر (عج) و شهريار در تبريز، جنت در مشهد، خيام در اروميه، ليان در بوشهر و سپهسالار در تهران نمونهاي از اين اقدامات است.

اين مسؤول ادامه داد: با توجه به پيشينه تاريخي شهرسازي و شهرنشيني در همدان و همچنين نقشه و فرم آن پيشنهاداتي در زمينه ايجاد و ساخت پيادهراهها در اين شهر به شهرداري ارائه شده است.

نعيميان در پايان يادآور شد: در حال حاضر شركت مهندسان مشاور «پنام پارسه» طرحي در اين زمينه ارائه كرده و اين كارگاه تخصصي با تدريس اساتيد و مهندسان اين شركت برگزار ميشود تا به زودي با تصويب اين طرح در همدان هم شاهد ايجاد پيادهراه باشيم.

پس از آن خشايار كاشانيجو از متخصصان شهرسازي و همچنين عضو هيأت مديره شركت مهندسان مشاور «پنام پارسه» به صورت تصويري مطالبي براي حضار بيان كرد.

اين متخصص شهرسازي با اشاره به اينكه پيادهراه سازي در شهرهاي دنيا قدمت حدود 50 ساله دارد، اظهار كرد: اين موضوع مهم در 10 ساله اخير مورد توجه مهندسان شهرسازي در شهرداريها كشور قرار گرفته و در چند شهر هم اجرا شده است.

وي گفت: اين موضوع به قدري مهم است كه شهردار شهر لندن اعلام كرده اين شهر در سال 2015 يكي از بهترين شهرهاي دنيا در زمينه چشمانداز پيادهراه سازي خواهد شد.

كاشانيجو افزود: نگاه غلطي در كشور ما حاكم است كه 90 درصد مهندسان حوزه حمل و نقل و ترافيك بر اين باور هستند كه بايد سرعت خودروها در شهر از 20 به 25 كيلومتر برسد و اين يعني حذف عابر پياده از كف خيابانهاست.

وي خاطرنشان كرد: در شهرهاي ايران ساخت پلهاي عابرپياده سبب شده تا براي تردد راحتي خودروها مردم زحمت بيشتري متحمل شوند و اين به يك آفت بزرگ در شهرسازي تبديل شده است.

اين متخصص شهرسازي معتقد است كه شهروندان با هر سن و سال براي راحت تردد كردن خودروهاي شخصي و عمومي بايد چهار متر به بالا و چهار متر به پايين بروند تا ترافيك روانتر انجام شود نگاه كاملاً غلطي است و در هيچ شهري در دنيا به اين شكل برخورد نميشود.

وي تصريح كرد: بنا بر اعلام آمار رسمي شهرداري تهران كه تعداد زيادي پل عابر پياده در سطح كلانشهر تهران ساخته شده است تنها 15 درصد از آنها مورد استفاده واقعي مورد قرار ميگيرند و آن هم در صورتي كه داراي پل برقي باشند.

كاشانيجو يادآور شد: در ايران ساخت پل عابر پياده بيشتر جنبه درآمدزايي پياده كرده و با نصب تابلو و بنرهاي تبليغاتي استفاده بيشتري از آن ميكنند كه بايد در اين زمينه آسيبشناسي گستردگي صورت بگيرد.

وي با بيان اينكه پيادهراهها در دنيا با ضوابط خاصي ساخته و مورد استفاده قرار ميگيرد، گفت: در بسياري از شهرهاي مهم و گردشگري دنيا خودروها در آن به هيچ وجه حق تردد ندارند و در موارد خاص تراموا و كالسكهها حق عبور دارند تا هدف اصلي ساخت آن محقق شود.

اين متخصص شهرسازي افزود: دوچرخه از ديگر ابرازي است كه در شهرهاي بزرگ دنيا از آن براي دور شدن از زندگي ماشيني استفاده بهينه ميكنند و تأثيرات خوبي بر سلامت روح و جسم شهروندان و در نتيجه كاهش آلودگي محيط زيستي به همراه داشته است.

وي با اشاره به اينكه در بيشتر شهرهاي ايران طرح در اختيار گذاشتن دوچرخه رايگان در بازار و اماكن تفريحي عملاً اجرايي نشده است، خاطرنشان كرد: با اطلاعاتي كه من دارم در همدان هم اين طرح با استقبال خوبي همراه نشد و مردم رغبتي براي استفاده از اين وسيله حتي براي تفريح به صورت همگاني ندارند.

كاشانيجو گفت: در حال حاضر آمستردام هلند و همچنين كپنهاك دانمارك از شهرهايي در جهان هستند كه دوچرخه و استفاده از آن به شدت رو به افزايش است و مديران شهري طراحي بسيار جالبي براي تشويق مردم از اين وسيله نقليه با ايجاد زيرساخت مناسب فراهم كردهاند.

 
     
 
 
  تاریخ انتشار : ١٣٩۴/٠٣/٣٠ تعداد بازدیـد : ٨١۵ نسخه چاپی
 
 
© 2005 - 2018  Hamedan.ir
آمار و اطلاعات کاربران
٢١  نفر کاربران آنلاین :
۱,۷۵۳,۳۴۱ تعداد بازدید :
   
   
 
سایت های مرتبط
روزنامه هگمتانه
خبــرگزاری مهـر
خبــرگزاری ایسنا
باشگاه خبرنگاران
 
لینک های مرتبط
شهر الکترونیک همدان
مناقصات و مزایدات
پیام ها و اطلاعیه ها
مقالات و نوشته ها
 
دسترسی سریع 
آرشیـو اخبــار
اخبار شهرداری همدان
اخبار شهر همدان
اخبار ایران و جهان
آرشیـو گزارش ویــژه
آرشیـو گفتگوی ویــژه
 
کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال متعلق به شهرداری همدان بوده و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی : سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان