سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷   |   Tue August 14, 2018  
   
 
آرشیو اخبار |  عضویت در خبرنامه |  جستجو |  ارتباط با ما  
     صفحه اصلی   |   سیاست   |   اقتصاد   |   جامعه   |   دین و اندیشه   |   فرهنگ   |   سلامت   |   دانش   |   ورزش   |   گردهمایی   |   حوادث   |   گوناگون
     پربیننده ترین ها
احداث شهرک اداری و پزشکان، اولویت های سرمایه گذاری در همدان
شهرداری منتظر تحویل پروژه سایت موزه میدان امام(ره) از سوی میراث فرهنگی است
خودروهای پلاک تاکسی به شخصی تبدیل می شوند
ملاقات عمومی شهردار همدان با شهروندان منطقه یک و چهار
همدان پیشرو بازآفرینی اراضی
تعطیلی تعجب برانگیز پروازهای همدان به مشهد و کیش
نشست رئیس شورای اسلامی شهر همدان با رسانه ای ها به مناسبت بزرگداشت خبرنگار
جشنواره شهروندان برگزیده تابلویی از عملکرد شورا در دوره پنجم است
تخفیف عوارض پروانه ساختمانی در دهه ولایت
برنامه مدیریت شهری تعامل با سازمان های مردم نهاد است
     آخرین اخبار
«همدان 2018» بدون رهاورد مفهمومی ندارد
رقابت بیش از 2هزار اثر در جشنواره عکس«شهروندان برگزیده»
کارگران خدمات شهری و مشارکت شهروندان ارکان مهم پاکیزگی شهر
غفلت مسؤولان همدان را تا 20 سال آینده بی آب می کند
تخفیف عوارض پروانه ساختمانی در دهه ولایت
خودروهای پلاک تاکسی به شخصی تبدیل می شوند
برون سپاری فرهنگسراها نیازمند طرح و برنامه کامل است
برگزاری اولین کارگاه آموزشی معرفی سامانه یکپارچه شهرسازی
تصویب لایحه درآمد پایدار شهرداری ها در هیأت دولت
شهرداری همدان در تدارک جشن های دهه ولایت
جشنواره شهروندان برگزیده تابلویی از عملکرد شورا در دوره پنجم است
برنامه مدیریت شهری تعامل با سازمان های مردم نهاد است
نشست رئیس شورای اسلامی شهر همدان با رسانه ای ها به مناسبت بزرگداشت خبرنگار
احداث شهرک اداری و پزشکان، اولویت های سرمایه گذاری در همدان
ملاقات عمومی شهردار همدان با شهروندان منطقه یک و چهار
بدون حمایت رسانه ها اقدامات توسعه شهر ناقص است
شهرداری منتظر تحویل پروژه سایت موزه میدان امام(ره) از سوی میراث فرهنگی است
وقوع 7 آتش سوزی مراتع طی یک روز در همدان
همدان پیشرو بازآفرینی اراضی
تعطیلی تعجب برانگیز پروازهای همدان به مشهد و کیش
 
 
 
  تاریخ انتشار : ١٣٩٧/٠۵/١٣ تعداد بازدیـد : ۴٢ نسخه چاپی
 
 
 


با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز احداث راه آهن همدان ملایر

روزنامه هگمتانه  : 
عملیات اجرایی قطعه یک راه آهن همدان ملایر با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

 
 

 وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه با بیان اینکه توسعه شبکه ریلی کشور در دستور کار دولت دوازدهم است، گفت: باید با سرمایهگذاریهایی که انجام میشود 20 تا 30 درصد حمل و نقل ما ریلی شود.

عباس آخوندی با بیان اینکه هم اکنون 90 درصد حمل و نقل ریلی ایران متکی به جاده است، اظهار کرد: برای حمل هر تن- کیلومتر بار 35 سی سی گازوییل مصرف میشود که این رقم بالایی محسوب میشود.

وی با اشاره به اینکه حدود 200 میلیارد تن کیلومتر بار در سال به چندین میلیون لیتر مصرف سوخت منجر میشود، بیان کرد: این امر ضرورت تغییر حمل و نقل جادهای به ریلی را در کشور میرساند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: به طور متوسط تغییر حمل و نقل هر یک نفر تن_کیلومتر از جاده به ریل 20 سیسی صرفهجویی در سوخت را به وجود میآورد.

آخوندی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه ایستگاههای راه آهن باید در درون شهر ساخته شوند، بیان کرد: اجرای ایستگاه در داخل شهر به دسترسی و ایمنی مسافران به قطار کمک میکند که علاوه بر همدان در شیراز، سنندج و برخی شهرهای دیگر هم سعی کردهایم راهآهن در دسترس مردم باشد.

وی همچنین در حاشیه این مراسم با تأکید بر اینکه نمایندگان استان همدان باید تلاش کنند که در بودجه سال 98 اعتبارات طرح ایستگاه درون شهری تأمین شود، گفت: برای ما بسیار مهم بود که ایستگاه راه آهن در غرب شهر همدان با هدف رفاه مسافران تکمیل شود.

آخوندی با اشاره به اینکه همدان یکی از شهرهای تاریخی ایران است و معماری این ایستگاه نیز باید یکی از شاهکارها باشد، افزود: به همین منظور مسابقهای بین برترین معماران ایران برگزار و طرح نهایی این ایستگاه از طریق این مسابقه انتخاب شد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این ایستگاه به صورت ترکیبی با پایانه اتوبوس همدان مشترک است تا موجب رفاه بیشتر مسافران شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راههای کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه 919 کیلومتر خطوط ریلی بر اساس برنامهریزیهای انجام شده در سالهای 96 و 97 در کشور باید احداث میشد، عنوان کرد: با اجرای این میزان خطوط ریلی، پنج مرکز استان به شبکه ریلی متصل خواهند شد.

خیرا... خادمی با اشاره به اینکه برای اجرای این میزان خطوط ریلی 37 کیلومتر تونل، 17 کیلومتر پل و 110 میلیون مترمکعب خاکبرداری در کشور انجام شده است، گفت: سال گذشته حدود 440 کیلومتر ریلگذاری در کشور اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه 540 کیلومتر ریلگذاری در سال جاری انجام میشود، اظهار کرد: با انجام این پروژه مراکز استانهای گیلان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به شبکه ریلی متصل خواهند شد.

استاندار همدان نیز در این مراسم با درخواست از وزیر راه و شهرسازی مبنی بر دایر کردن اداره کل راه آهن در همدان بیان کرد: راهآهن همدان ملایر محور ارتباطی اتصال غرب به جنوب و همچنین خارج از کشور است.

محمدناصر نیکبخت با بیان اینکه استان همدان در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است، اظهار کرد: اعتباری برای آسفالت تمام روستاهای بالای 20 خانوار در نظر گرفته شد که اکنون این پروژه که از خواستههای ما بود در دست اجراست.

وی درباره ایستگاه درون شهری قطار همدان نیز بیان کرد: برگزاری مسابقه طراحی ایستگاه قطار هم انجام شده اما مسیر مشخص نشده که قرار است یا از روی سطح یا زیر سطح باشد.

نیکبخت تصریح کرد: این ایستگاه در داخل شهر برای آینده همدان ارزشمند است و شاید اگر همراهی وزیر راه نبود این ایستگاه به داخل شهر نمیآمد.

وی با بیان اینکه نمایندگان استان علیرغم داشتن تفاوت دیدگاههای سیاسی بر توسعه استان تأکید و تلاش دارند، بیان کرد: همه دعا کنیم دولت خدمتگزار از تنگنای ایجاد شده توسط دشمن عبور کند و ملت ایران به آرامش و توسعه دست یابند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه انقلاب ریلی در استان بعد از 40 سال محقق شد، گفت: انتقال ریل در شرایط تحریم با مشکلات فراوان از آستارا انجام شد که جای قدردانی از وزیر و تیم اجرایی وی دارد.

امیر خجسته با اشاره به اینکه جانمایی ایستگاه در داخل شهر و مکمل بودن آن برای پایانه اتوبوسرانی نظر بسیار تخصصی است، بیان کرد: برقی شدن قطار و ایجاد اداره کل راه آهن در همدان از خواستههای مردم همدان است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه این پروژه تنها برای همدان و ملایر نیست، گفت: این پروژه محور ارتباطی است که تهران را به غرب و غرب را به جنوب متصل میکند.

محمد کاظمی با تأکید بر اینکه خوشحالیم با وجود شرایط کنونی دولت در حال تلاش است، اظهار کرد: دولت و مجلس در حل مشکلات ماههای اخیر و خنثی کردن توطئه دشمن اهتمام دارند و با همت مردم و هدایت مقام معظم رهبری و تلاش دولتمردان از مشکلات پیش رو عبور میکنیم.

قطعه یک راهآهن همدان ملایر به طول 41.5 کیلومتر به ارزش 689 میلیارد ریال بخشی از پروژه اصلی به طول 75 کیلومتر است.

این راه آهن با هدف گسترش شبکه ریلی کشور و تسهیل ارتباطات و ترانزیت کالا و مسافر به ویژه زائران عتبات عالیات و کاهش ترافیک جادهای به عنوان بخشی از طرح کلی راه آهن غرب کشور محسوب میشود که کاهش مسیر ریلی تهران به مرز خسروی را محقق میسازد.

قطعه یک از ایستگاه همدان ملایر آغاز و پس از عبور از ایستگاههای گل کهریز، طاسبندی و کهریز به ایستگاه ملایر منتهی و با عبور از شهرهای کنگاور، صحنه، کرمانشاه، اسلامآباد غرب، گیلانغرب، قصر شیرین، نهایتا به مرز خسروی متصل میشود و پس از آن از طریق خانقین، بغداد، موصل، قامشلی، دیرالزور، رقه و حلب به بندر لاذقیه در مدیترانه ختم میشود.

راه آهن همدان ملایر به دلیل کاهش مسیر حدفاصل تهران تا ملایر نسبت به مسیر فعلی تهران قم اراک ملایر جایگزینی مناسب برای ترانزیت کالا و مسافر بین تهران و ملایر است.

این راه آهن ضمن اتصال استان همدان به بندر امام خمینی(ره) از طریق مسیر ملایر اراک صرفهجویی سوخت در سال اول به میزان 3.5 میلیون لیتر معادل 70 میلیارد ریال را محقق میسازد.

جابهجایی مسافر در سال نخست به میزان 1.5 میلیون نفر و در سال بیستم 3.3 میلیون نفر و جابهجایی کالا در سال اول به میزان 1.6 میلیون تن و در سال بیستم 3.3 میلیون تن از دیگر مزایای این پروژه است، کاهش بار ترافیکی گلوگاه راهآهن تهران قم اراک نیز در ذیل منافع آن قابل اشاره است.

 
     
 
 
  تاریخ انتشار : ١٣٩٧/٠۵/١٣ تعداد بازدیـد : ۴٢ نسخه چاپی
 
 
© 2005 - 2018  Hamedan.ir
آمار و اطلاعات کاربران
١۶  نفر کاربران آنلاین :
۱,۷۸۲,۱۷۸ تعداد بازدید :
   
   
 
سایت های مرتبط
روزنامه هگمتانه
خبــرگزاری مهـر
خبــرگزاری ایسنا
باشگاه خبرنگاران
 
لینک های مرتبط
شهر الکترونیک همدان
مناقصات و مزایدات
پیام ها و اطلاعیه ها
مقالات و نوشته ها
 
دسترسی سریع 
آرشیـو اخبــار
اخبار شهرداری همدان
اخبار شهر همدان
اخبار ایران و جهان
آرشیـو گزارش ویــژه
آرشیـو گفتگوی ویــژه
 
کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال متعلق به شهرداری همدان بوده و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی : سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان