جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷   |   Fri October 19, 2018  
   
 
آرشیو اخبار |  عضویت در خبرنامه |  جستجو |  ارتباط با ما  
     صفحه اصلی   |   سیاست   |   اقتصاد   |   جامعه   |   دین و اندیشه   |   فرهنگ   |   سلامت   |   دانش   |   ورزش   |   گردهمایی   |   حوادث   |   گوناگون
     پربیننده ترین ها
ورودی های شهر همدان را جذاب کنید
تخریب پنج ساخت و ساز غیر قانونی در باغات جاده چشین همدان
حوزه فناوری شهرداری با نگاه سرمایه گذاری دیده شود
ورزش محلات از اولویت های اساسی برنامه های شهرداری باشد
جایگاه شوراها باید حفظ شود
امضاي تفاهم نامه همکاري شوراي استان با حفاظت محيط زيست همدان
قدرت دیپلماسی ما نتیجه مجاهدت رزمندگان است
شهرداری همدان مقابل مقاومت تهران شکست خورد
افزایش 20 تا 30 درصدی قیمت میوه های پاییزی
همدان میزبان اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی مراکز استان ها
     آخرین اخبار
تحقق مدیریت واحد شهرداری در مسیر عدالت محوری است
توسعه فضای کسب و کار در اولویت مدیریت شهری قرار دارد
همدان، قهرمان مسابقات تپانچه کشور شد
45 ایستگاه صلواتی استان همدان در مسیر رفت و برگشت زائران اربعین
قاچاق شیر، لبنیات همدان را زمین گیر کرد
همدان میزبان اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی مراکز استان ها
اجلاس جهانی گردشگری در همدان کرسی ایران شناسی برای جهان است
رسانه ها در تبیین ظرفیت های گردشگری همدان نقش محوری دارند
شهرداری همدان آماده خدمت به شهروندان در روزهای برفی
ورودی های شهر همدان را جذاب کنید
افزایش 20 تا 30 درصدی قیمت میوه های پاییزی
فراخوان امام خامنه اي از صاحب نظران براي بررسي و اصلاح سند اوليه الگوي اسلامي ـ ايراني پيشرفت
حوزه فناوری شهرداری با نگاه سرمایه گذاری دیده شود
ورزش محلات از اولویت های اساسی برنامه های شهرداری باشد
صرفه جویی 100 میلیون لیتری در مصرف بنزین با مصرف سی ان جی در منطقه همدان
صرفه جویی 100 میلیون لیتری در مصرف بنزین با مصرف سی ان جی در منطقه همدان
جایگاه شوراها باید حفظ شود
قدرت دیپلماسی ما نتیجه مجاهدت رزمندگان است
امضاي تفاهم نامه همکاري شوراي استان با حفاظت محيط زيست همدان
تخریب پنج ساخت و ساز غیر قانونی در باغات جاده چشین همدان
 
 
 
  تاریخ انتشار : ١٣٩٧/٠۵/١٣ تعداد بازدیـد : ٧٨ نسخه چاپی
 
 
 


با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز احداث راه آهن همدان ملایر

روزنامه هگمتانه  : 
عملیات اجرایی قطعه یک راه آهن همدان ملایر با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

 
 

 وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه با بیان اینکه توسعه شبکه ریلی کشور در دستور کار دولت دوازدهم است، گفت: باید با سرمایهگذاریهایی که انجام میشود 20 تا 30 درصد حمل و نقل ما ریلی شود.

عباس آخوندی با بیان اینکه هم اکنون 90 درصد حمل و نقل ریلی ایران متکی به جاده است، اظهار کرد: برای حمل هر تن- کیلومتر بار 35 سی سی گازوییل مصرف میشود که این رقم بالایی محسوب میشود.

وی با اشاره به اینکه حدود 200 میلیارد تن کیلومتر بار در سال به چندین میلیون لیتر مصرف سوخت منجر میشود، بیان کرد: این امر ضرورت تغییر حمل و نقل جادهای به ریلی را در کشور میرساند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: به طور متوسط تغییر حمل و نقل هر یک نفر تن_کیلومتر از جاده به ریل 20 سیسی صرفهجویی در سوخت را به وجود میآورد.

آخوندی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه ایستگاههای راه آهن باید در درون شهر ساخته شوند، بیان کرد: اجرای ایستگاه در داخل شهر به دسترسی و ایمنی مسافران به قطار کمک میکند که علاوه بر همدان در شیراز، سنندج و برخی شهرهای دیگر هم سعی کردهایم راهآهن در دسترس مردم باشد.

وی همچنین در حاشیه این مراسم با تأکید بر اینکه نمایندگان استان همدان باید تلاش کنند که در بودجه سال 98 اعتبارات طرح ایستگاه درون شهری تأمین شود، گفت: برای ما بسیار مهم بود که ایستگاه راه آهن در غرب شهر همدان با هدف رفاه مسافران تکمیل شود.

آخوندی با اشاره به اینکه همدان یکی از شهرهای تاریخی ایران است و معماری این ایستگاه نیز باید یکی از شاهکارها باشد، افزود: به همین منظور مسابقهای بین برترین معماران ایران برگزار و طرح نهایی این ایستگاه از طریق این مسابقه انتخاب شد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این ایستگاه به صورت ترکیبی با پایانه اتوبوس همدان مشترک است تا موجب رفاه بیشتر مسافران شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راههای کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه 919 کیلومتر خطوط ریلی بر اساس برنامهریزیهای انجام شده در سالهای 96 و 97 در کشور باید احداث میشد، عنوان کرد: با اجرای این میزان خطوط ریلی، پنج مرکز استان به شبکه ریلی متصل خواهند شد.

خیرا... خادمی با اشاره به اینکه برای اجرای این میزان خطوط ریلی 37 کیلومتر تونل، 17 کیلومتر پل و 110 میلیون مترمکعب خاکبرداری در کشور انجام شده است، گفت: سال گذشته حدود 440 کیلومتر ریلگذاری در کشور اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه 540 کیلومتر ریلگذاری در سال جاری انجام میشود، اظهار کرد: با انجام این پروژه مراکز استانهای گیلان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به شبکه ریلی متصل خواهند شد.

استاندار همدان نیز در این مراسم با درخواست از وزیر راه و شهرسازی مبنی بر دایر کردن اداره کل راه آهن در همدان بیان کرد: راهآهن همدان ملایر محور ارتباطی اتصال غرب به جنوب و همچنین خارج از کشور است.

محمدناصر نیکبخت با بیان اینکه استان همدان در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است، اظهار کرد: اعتباری برای آسفالت تمام روستاهای بالای 20 خانوار در نظر گرفته شد که اکنون این پروژه که از خواستههای ما بود در دست اجراست.

وی درباره ایستگاه درون شهری قطار همدان نیز بیان کرد: برگزاری مسابقه طراحی ایستگاه قطار هم انجام شده اما مسیر مشخص نشده که قرار است یا از روی سطح یا زیر سطح باشد.

نیکبخت تصریح کرد: این ایستگاه در داخل شهر برای آینده همدان ارزشمند است و شاید اگر همراهی وزیر راه نبود این ایستگاه به داخل شهر نمیآمد.

وی با بیان اینکه نمایندگان استان علیرغم داشتن تفاوت دیدگاههای سیاسی بر توسعه استان تأکید و تلاش دارند، بیان کرد: همه دعا کنیم دولت خدمتگزار از تنگنای ایجاد شده توسط دشمن عبور کند و ملت ایران به آرامش و توسعه دست یابند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه انقلاب ریلی در استان بعد از 40 سال محقق شد، گفت: انتقال ریل در شرایط تحریم با مشکلات فراوان از آستارا انجام شد که جای قدردانی از وزیر و تیم اجرایی وی دارد.

امیر خجسته با اشاره به اینکه جانمایی ایستگاه در داخل شهر و مکمل بودن آن برای پایانه اتوبوسرانی نظر بسیار تخصصی است، بیان کرد: برقی شدن قطار و ایجاد اداره کل راه آهن در همدان از خواستههای مردم همدان است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه این پروژه تنها برای همدان و ملایر نیست، گفت: این پروژه محور ارتباطی است که تهران را به غرب و غرب را به جنوب متصل میکند.

محمد کاظمی با تأکید بر اینکه خوشحالیم با وجود شرایط کنونی دولت در حال تلاش است، اظهار کرد: دولت و مجلس در حل مشکلات ماههای اخیر و خنثی کردن توطئه دشمن اهتمام دارند و با همت مردم و هدایت مقام معظم رهبری و تلاش دولتمردان از مشکلات پیش رو عبور میکنیم.

قطعه یک راهآهن همدان ملایر به طول 41.5 کیلومتر به ارزش 689 میلیارد ریال بخشی از پروژه اصلی به طول 75 کیلومتر است.

این راه آهن با هدف گسترش شبکه ریلی کشور و تسهیل ارتباطات و ترانزیت کالا و مسافر به ویژه زائران عتبات عالیات و کاهش ترافیک جادهای به عنوان بخشی از طرح کلی راه آهن غرب کشور محسوب میشود که کاهش مسیر ریلی تهران به مرز خسروی را محقق میسازد.

قطعه یک از ایستگاه همدان ملایر آغاز و پس از عبور از ایستگاههای گل کهریز، طاسبندی و کهریز به ایستگاه ملایر منتهی و با عبور از شهرهای کنگاور، صحنه، کرمانشاه، اسلامآباد غرب، گیلانغرب، قصر شیرین، نهایتا به مرز خسروی متصل میشود و پس از آن از طریق خانقین، بغداد، موصل، قامشلی، دیرالزور، رقه و حلب به بندر لاذقیه در مدیترانه ختم میشود.

راه آهن همدان ملایر به دلیل کاهش مسیر حدفاصل تهران تا ملایر نسبت به مسیر فعلی تهران قم اراک ملایر جایگزینی مناسب برای ترانزیت کالا و مسافر بین تهران و ملایر است.

این راه آهن ضمن اتصال استان همدان به بندر امام خمینی(ره) از طریق مسیر ملایر اراک صرفهجویی سوخت در سال اول به میزان 3.5 میلیون لیتر معادل 70 میلیارد ریال را محقق میسازد.

جابهجایی مسافر در سال نخست به میزان 1.5 میلیون نفر و در سال بیستم 3.3 میلیون نفر و جابهجایی کالا در سال اول به میزان 1.6 میلیون تن و در سال بیستم 3.3 میلیون تن از دیگر مزایای این پروژه است، کاهش بار ترافیکی گلوگاه راهآهن تهران قم اراک نیز در ذیل منافع آن قابل اشاره است.

 
     
 
 
  تاریخ انتشار : ١٣٩٧/٠۵/١٣ تعداد بازدیـد : ٧٨ نسخه چاپی
 
 
© 2005 - 2018  Hamedan.ir
آمار و اطلاعات کاربران
٣٩  نفر کاربران آنلاین :
۱,۸۴۵,۰۴۹ تعداد بازدید :
   
   
 
سایت های مرتبط
روزنامه هگمتانه
خبــرگزاری مهـر
خبــرگزاری ایسنا
باشگاه خبرنگاران
 
لینک های مرتبط
شهر الکترونیک همدان
مناقصات و مزایدات
پیام ها و اطلاعیه ها
مقالات و نوشته ها
 
دسترسی سریع 
آرشیـو اخبــار
اخبار شهرداری همدان
اخبار شهر همدان
اخبار ایران و جهان
آرشیـو گزارش ویــژه
آرشیـو گفتگوی ویــژه
 
کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال متعلق به شهرداری همدان بوده و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی : سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان