دوشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۸   |   Mon March 25, 2019  
   
 
آرشیو اخبار |  عضویت در خبرنامه |  جستجو |  ارتباط با ما  
     صفحه اصلی   |   سیاست   |   اقتصاد   |   جامعه   |   دین و اندیشه   |   فرهنگ   |   سلامت   |   دانش   |   ورزش   |   گردهمایی   |   حوادث   |   گوناگون
     پربیننده ترین ها
رفاه مردم در گرو عملکرد مدیریت شهری است
آمادگی کامل شهر برای استقبال از بهار و گردشگران نوروزی
اجراي46 رأي تخريب و 118 راُي پلمب در همدان
پیام تبریک رئیس شورای اسلامی شهر همدان به مناسبت فرارسیدن سال نو
اعلام ضوابط اجرای سامانه‌های مهار آتش در ساختمان‌ها
     آخرین اخبار
رفاه مردم در گرو عملکرد مدیریت شهری است
پیام تبریک رئیس شورای اسلامی شهر همدان به مناسبت فرارسیدن سال نو
آمادگی کامل شهر برای استقبال از بهار و گردشگران نوروزی
اعلام ضوابط اجرای سامانه‌های مهار آتش در ساختمان‌ها
اجراي46 رأي تخريب و 118 راُي پلمب در همدان
رضایت 76 درصدی شهروندان از شهرداری
امضای تفاهم‌نامه شهرداری و اصناف در مراسم رونمایی از تعرفه عوارض شهرداری
تدابیر مدیریت شهری برای چهارشنبه پایان سال ایمن
تأکید بر تعامل و تعاون مدیریت شهری با دستگاه تعلیم و تربیت
پدافند غیرعامل لازمه رسیدن به توسعه پایدار در مدیریت شهری
ضرورت رفع موانع و دغدغه‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری در همدان
شنبه آغاز توزیع میوه عید در غرفه‌های شهرداری
آماده‌باش 161 نیروی آتش‌نشانی در چهارشنبه آخر سال
اطلاعات گردشگران نوروزی در نرم افزار ثبت می‌شود
پایان خوش شهرداری همدان در سال جاری، شاگردان گل محمدی گل کاشتند
با حکم امام خامنه‌اي حجت‌الاسلام شعباني‌ نماينده ولي‌فقيه و امام‌جمعه همدان شد
ضرورت تدوین طرح جامع اقتصادی برای همدان
پیمودن راه گام دوم انقلاب با قدرت، نشاط و طراوت جوانی میسر است
اختصاص 70 اتوبوس برای جابه‌جایی شهروندان در پنجشنبه آخر سال
نام‌گذاری پارک منطقه 4 شهر همدان به نام "شهید نفیسی"
 
 
 
  تاریخ انتشار : ١٣٩٧/٠٩/٢١ تعداد بازدیـد : ١٣١ نسخه چاپی
 
 
 


با ایجاد حلقه سوم شهر زمین خواری از بین می رود

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل  : 
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از اینکه مدیران همدان کلان نگر نیستند، تأکید کرد: با ایجاد حلقه سوم شهر دزدی زمین از بین می رود.

 
 

حمیدرضا حاجیبابایی صبح دیروز در نشست هماندیشی با اعضای شورای اداری سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان که در تالار قرآن برگزار شد، با اشاره به رویداد اخیر 2018 و معرفی همدان به دنیا به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، خاطرنشان کرد: کلانشهر همدان در سال 1388 توسط شورای عالی مسکن و شهرسازی مصوب شد و اکنون یک قانون است.

وی راهآهن همدان-تهران، موزه غرب کشور، موزه هنرهای معاصر، استخر بانوان، سالن تخصصی ورزش در سعیدیه، 2 استخر شنای آموزش و پرورش، بیمارستان امام(ره) و اکباتان را از جمله پروژههایی عنوان کرد که پیش از سال 95 متوقف و به حال خود رها شده بودند.

وی ضمن تشکر از همکاری استانداری، فرمانداری و شهردار همدان در مصوبه کلانشهر همدان افزود: از 2 معاون وزیر راه دعوت کردهایم تا برای تعیین تکلیف ایستگاه قطار همدان- تهران و اداره کل راهآهن به همدان بیایند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحثهایی که در رابطه با جمعیت همدان وجود دارد، تصریح کرد: برخی افراد در داخل همدان اطلاعات کافی ندارند و میگویند چون جمعیت همدان به یک میلیون نفر نرسیده است بنابراین نمیتواند کلانشهر محسوب شود اما همدان در آینده باید یک میلیون نفر باشد؛ چراکه ما اکنون کلانشهر هستیم و این موضوع در سال 88 تصویب شده است.

وی ضمن تأکید بر اینکه باید نگاهها کلان باشد، افزود: پروژه قطار شهری همدان با کلانشهر شدن اتفاق میافتد بنابراین باید زیرساختهای کلانشهری فراهم شود و این قطار باید از میدان سردار شهید همدانی (فرودگاه) تا گنجنامه یعنی حدود 30 کیلومتر کشیده شود.

حاجیبابایی با تأکید بر اینکه به یک همدان بزرگ میاندیشم، اضافه کرد: تنها راهکار این است که همدان به عنوان کلانشهر تعریف شود؛ چراکه در این صورت همه نقاط شهر ارزش پیدا میکند، سرمایهگذار جذب میشود و با افزوده شدن حلقه سوم، همدان به عنوان قطب کشور شناخته میشود.

وی تشریح کرد: 20 سال قبل محدوده شهر همدان 7هزار و 200 کیلومتر بود که مسؤولان وقت تصمیم میگیرند این میزان را به 5هزار و 200 کیلومتر کاهش دهند تا زمین گرانتر شود بنابراین جلوی پایین شهر را گرفتند و تمام باغها را بین خود تقسیم کردند.

وی ادامه داد: اکنون که موضوع حلقه سوم مطرح شده است برخی میگویند فضای سبز از بین خواهد رفت باید به آنها گفت که فضای سبز از بین نخواهد رفت بلکه دزدیها از بین خواهد رفت و برخی دیگر نخواهند توانست زمینها را فقط بین خودشان تقسیم کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در هیچ نقطه از همدان و حتی کشور یک سانتیمتر زمین ندارم و نمیخواهم که داشته باشم، اذعان کرد: درست به همین دلیل است که با تمام توان وسط میدان ایستادهام و موضوع کلانشهر شدن همدان را پیگیری میکنم.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری همدان برای اداره شهر همدان کافی نیست، افزود: 60 میلیارد تومان برای حمل و نقل یک شهر کوچک است و تنها راه این است که با افزودن حلقه سوم حداقل 20 شهرک تعریف کنیم.

وی ضمن تأکید بر اینکه تمام قسمتهای شهر باید رشد کند، ادامه داد: شهرداری باید از این ظرفیتها درآمد کسب کند و حاصل این درآمدها مجدداً از طریق امکانات رفاهی همچون حمل و نقل به مردم برگردد.

وی با اشاره به عدم پیشرفت پروژه پل سردار شهید همدانی خاطرنشان کرد: اگر کلانشهر راهاندازی شود توانایی ساخت بیش از 50 پل را خواهیم داشت اما اگر فقط همدان باشیم حتی یک پل هم نمیتوانیم بسازیم.

وی اظهار کرد: اگر میخواهیم همدان در کشور پرآوازه شود باید از همدان تا ابرو و از حیدره تا امامزاده محسن بلوار شود؛ چراکه همه این مناطق جزء شهر همدان هستند.

حاجیبابایی با بیان اینکه 130 هزار نفر از جمعیت همدان نادیده گرفته شده است، گفت: همدان اکنون یک کلانشهر است و ما تنها میخواهیم محدوده و حریم شهر همدان را مشخص کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از طرفی میگویند جمعیت همدان زیاد نیست و از طرف دیگر شهر جدید ساخته میشود.

وی ضمن درخواست کمک از همه مسؤولان برای پیش روی پروژه کلانشهری همدان تصریح کرد: من سرمایه خودم را آبرویی میدانم که مردم به من دادهاند و هرچه آبرو دارم برای شهر خودم هزینه خواهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: کارهایی که انجام میدهیم باعث خوشحالی و البته ناراحتی عدهای دیگر نیز شده است اما در حقیقت برای مردم مفید است.

حاجیبابایی با تأکید بر اینکه محکم پای کلانشهر همدان ایستادهام، اظهار کرد: این موضوع برای شهر مفید است و اگر اتفاق بیافتد افزایش تعداد تاکسی و اتوبوس، افزایش درآمد شهرداری، افزایش اشتغال و خدمات را به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع کلانشهر همدان پیگیری و کمک همه را میطلبد، اظهار کرد: تمام استان باید برای کار همصدا شود، هرچند در وضعیت اقتصادی فعلی، حرکت استان همدان خوب بوده است اما به طور کلی وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم خوب نیست بنابراین ما باید تمام توان خود را به کار بگیریم تا این فشار را کاهش دهیم و به سمت عدالت اجتماعی حرکت کنیم که امروز در کشور آسیب دیده است.

*پوروخشوری: همدان باید قطار شهری داشته باشد

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان نیز در این نشست گفت: سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با بخشهای اتوبوسرانی، تاکسیرانی، پایانه برونشهری و حمل و نقل بار و کالا و با 3 هزار کارمند یکی از بزرگترین سازمانهای شهرداری محسوب میشود و در جامعه هدف خود با حدود 50 هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم سروکار دارد.

سید محمد پوروخشوری با بیان اینکه یکی از مؤلفههای توسعه شهر حمل و نقل درونشهری است، اضافه کرد: طبق مطالعات جامع حمل و نقل کشور روزانه یک میلیون نفر سفر در شهر همدان انجام میشود.

وی ادامه داد: 200 دستگاه اتوبوس و 3هزار و 500 تاکسی در شهر همدان فعال است که 650 هزار سفر از یک میلیون سفر را پوشش میدهیم.

وی با اشاره به اینکه 200 هزار نفر با اتوبوسرانی و 450 هزار نفر با تاکسی تردد میکنند، بیان کرد: طبق سرانه مطالعات شهرهای ایران به ازای هر هزار نفر باید یک اتوبوس داشته باشیم و اگر جمعیت همدان را 700 هزار نفر بدانیم باید 700 دستگاه اتوبوس داشته باشیم.

*بدهی 56 میلیارد تومانی دولت به اتوبوسرانی

وی ادامه داد: طبق قانون، دولت در جهت حمایت از حمل و نقل همگانی باید 82.5 درصد قیمت اتوبوس را به شهرداری یارانه بدهد.

پوروخشوری با بیان اینکه ما چشم به کمک دولت ندوختهایم، افزود: در ناوگان اتوبوسرانی، قیمت یک سفر 1200 تومان تمام میشود که طبق قانون یک سوم آن را شهروند، یک سوم را دولت و یک سوم را شهرداری به عنوان یارانه پرداخت میکند.

وی اظهار کرد: از سال 94 به بعد حتی یک ریال از سوی دولت به ما پرداخته نشده است و دولت تنها در بخش بلیت اتوبوس 56 میلیارد تومان به ما بدهکار است.

وی تشریح کرد: از 200 دستگاه اتوبوس، 103 دستگاه در بخش خصوصی و 97 دستگاه در بخش دولتی فعال است و از سال 93 به بعد 31 دستگاه اتوبوس به ناوگان شهر همدان اضافه کردیم و از بودجه عمرانی برای این کار هزینه کردیم همچنین امسال نیز 17 دستگاه جدید به ناوگان اضافه خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به جمعیت همدان در بخش تاکسیرانی مشکلی نداریم، ادامه داد: 1500 دستگاه تاکسی فرسوده داریم که عمرشان به بالای 10 سال رسیده است که از این تعداد 1300 دستگاه تاکسی پیکان هستند و با وجود تمایل بخش خصوصی به نوسازی، رانندگان یا توان خرید خودرو ندارند و یا منتظر تثبیت وضعیت قیمتها هستند.

پوروخشوری با بیان اینکه در حوزه پایانههای برونشهری همه زیرساختهای حمل و نقلی فراهم است و مشکلی وجود ندارد، اضافه کرد: روزانه 100 تا 103 سرویس از همدان به شهرهای دیگر تردد میکنند و این افتخار ما است که همدان جزء شهرهایی است که به شبکه یکپارچه حمل و نقل ریلی اتصال دارد.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان خاطرنشان کرد: سالانه برای مراسم اربعین حداقل 100 میلیون تومان هزینه میشود و تا 30 دستگاه اتوبوس به مرز مهران اعزام میشود.

پوروخشوری با انتقاد از اینکه افق دید مدیران کلان نیست، بیان کرد: اگر سالها پیش نگاه کلان داشتیم امروز این مشکلات وجود نداشت که مرکز شهر به پارکینگ خودرو تبدیل شود.

وی با اشاره به اجرایی شدن پایانه سرگذر در سال گذشته و مقاومتهایی که در ابتدا نسبت به این موضوع شکل گرفت، اظهار کرد: ما محکوم به پایانهسازی هستیم و مدیران ما باید حداقل به فکر 15 سال آینده نیز باشند و افق کوتاهمدت نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در قانون توسعه دولت موظف است برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی 50 درصد هزینهها را پرداخت کند که امیدواریم پیگیری شود.

وی در پایان تأکید کرد: همدان باید قطار شهری داشته باشد تا از اطراف شهر بتوانند به راحتی به مرکز شهر بیایند.

نماینده تاکسی بیسیمهای همدان نیز در این نشست اظهار کرد: متأسفانه بخش تاکسیرانی کل کشور با سیاستهای غلط دولت فعلی به اضمحلال کشیده میشود.

حمید معصومیان با انتقاد شدید از اینکه شرکتهای استارتاپی شغل رانندگان تاکسی را تضعیف کردهاند، ادامه داد: شرکتهای اسنپ و ماکسیم از روسیه و آفریقای جنوبی با تخلفهای عدیده فعالیت میکنند و هیچ حوزهای با این مسأله برخورد نمیکند ضمن اینکه بحث امنیت جامعه هم به خطر افتاده است.

*کریمی: فعالیت تاکسیهای اینترنتی در همدان بدون مجوز مدیریت شهری

مدیر معاونت تاکسیرانی و حمل و نقل بار و کالای شهر همدان نیز در این نشست اظهار کرد: 3هزار و 424 تاکسی و 4هزار و 500 تاکسیران در شهر همدان داریم که جامعه بسیار بزرگی است و از روزانه یک میلیون سفر شهر همدان 650 هزار سفر توسط سازمان تاکسیرانی انجام میشود.

میلاد کریمی بیمه تاکسیرانان را از جمله مشکلات این سازمان عنوان کرد و افزود: امیدواریم این موضوع در بودجه سال آینده تأمین اجتماعی لحاظ شود.

وی همچنین در خصوص فعالیت شرکتهای استارتاپی و تاکسیهای اینترنتی شهر هم گفت: نمیتوانیم منکر فناوری شویم بنابراین تنها راه حل رقابت است.

وی با بیان اینکه حرکت تاکسیرانان از روش سنتی به نوین و استفاده از فناوری به سختی صورت میگیرد، ادامه داد: تاکسیهای اینترنتی در شهر فعال هستند اما هیچ یک از مدیریت شهری مجوز دریافت نکردهاند و باعث شدهاند تا سفره رانندگان تاکسی کوچک شود.

 
     
 
 
  تاریخ انتشار : ١٣٩٧/٠٩/٢١ تعداد بازدیـد : ١٣١ نسخه چاپی
 
 
© 2005 - 2019  Hamedan.ir
آمار و اطلاعات کاربران
۵٣  نفر کاربران آنلاین :
۲,۰۲۳,۴۰۸ تعداد بازدید :
   
   
 
سایت های مرتبط
روزنامه هگمتانه
خبــرگزاری مهـر
خبــرگزاری ایسنا
باشگاه خبرنگاران
 
لینک های مرتبط
شهر الکترونیک همدان
مناقصات و مزایدات
پیام ها و اطلاعیه ها
مقالات و نوشته ها
 
دسترسی سریع 
آرشیـو اخبــار
اخبار شهرداری همدان
اخبار شهر همدان
اخبار ایران و جهان
آرشیـو گزارش ویــژه
آرشیـو گفتگوی ویــژه
 
کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال متعلق به شهرداری همدان بوده و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی : سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان