چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸   |   Wed July 24, 2019  
   
 
آرشیو اخبار |  عضویت در خبرنامه |  جستجو |  ارتباط با ما  
     صفحه اصلی   |   سیاست   |   اقتصاد   |   جامعه   |   دین و اندیشه   |   فرهنگ   |   سلامت   |   دانش   |   ورزش   |   گردهمایی   |   حوادث   |   گوناگون
     پربیننده ترین ها
مدیر ناحیه 1 منطقه 4 میهمان چهارشنبه‌های پاسخ‌گویی به شهروندان
حمید گلی پور مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی همدان شد
10 آتش‌سوزی مراتع طی یک روز در همدان
شفافیت مالی شهرداری در گرو اجرای خزانه داری کل است
تیم داری حرفه ای در راستای وظایف شهرداری همدان نیست
تأمین ایمنی بازار نیازمند همکاری کسبه
فرهنگسرای مهر پذیرای سومین دورهمی محله با نشاط
برنامه پنج ساله شهرداری کاربردی باشد
فعالیت سالانه 10 هزار همدانی در ورزش محلات
بازدید اعضای شورای اسلامی شهر همدان از نیروگاه شهید مفتح
     آخرین اخبار
دیدار رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر با دادستان جدید همدان
شهرداری ها فرصت ندارند به هوشمندسازی شهر فکر کنند
12 میلیارد تومان هزینه سالانه شهرداری برای فضای سبز شهری
برنامه پنج ساله شهرداری کاربردی باشد
بازدید اعضای شورای اسلامی شهر همدان از نیروگاه شهید مفتح
تور رسانه ای بازدید از فرهنگسراهای شهر
پوشش 75 درصدی طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در همدان
حمید گلی پور مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی همدان شد
فعالیت سالانه 10 هزار همدانی در ورزش محلات
سوم مرداد آغاز سفر حجاج از فرودگاه همدان
تأمین ایمنی بازار نیازمند همکاری کسبه
فرهنگسرای مهر پذیرای سومین دورهمی محله با نشاط
تیم داری حرفه ای در راستای وظایف شهرداری همدان نیست
شفافیت مالی شهرداری در گرو اجرای خزانه داری کل است
بوعلی سینا می‌تواند نماد هویت همدان باشد
10 آتش‌سوزی مراتع طی یک روز در همدان
مدیر ناحیه 1 منطقه 4 میهمان چهارشنبه‌های پاسخ‌گویی به شهروندان
ضرورت بررسی علمی‌ محور جدید گردشگری در پیاده‌راه اکباتان
تحکيم بنيان خانواده، مهمترين هدف سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري همدان
مدیریت شهری به تنهایی نمی تواند آثار تاریخی را حفظ کند
 
 
 
  تاریخ انتشار : ١٣٩٨/٠٣/٢٩ تعداد بازدیـد : ٩۵ نسخه چاپی
 
 
 


آغاز فعالیت رسمی مرکز 137 شهرداری همدان

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل  : 
سامانه جامع مدیریت شهری 137 شهرداری همدان با حضور مسؤولان استانی و شهری به طور رسمی آغاز به کار کرد.

 
 

 

آئین افتتاح سامانه جامع مدیریت شهری 137 شهرداری همدان، صبح سهشنبه با حضور مسؤولان استانی، آیتا... حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان، محمود رضا عراقی معاون امور عمرانی استاندار، سردار فرجی جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع)، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار همدان و سایر مسؤولان استانی و شهرستانی با شعار «شهروند مشارکتجو، شهرداری پاسخگو» برگزار شد.

*آیتا... شعبانی: سامانه 137، زمینهای برای تسهیل روابط بین مسؤولان و مردم میشود

نماینده ولی فقیه در استان همدان در این مراسم، با قدردانی از زحمات مدیریت شهری برای راهاندازی سامانه 137 اظهار کرد: این موضوع باعث تسهیل روابط مردم و مسؤولان میشود و به طبع در رفع مشکلات مردم اثرگذاری بسیاری دارد.

آیتا... حبیب الله شعبانی تصریح کرد: سامانه 137 شهرداری همدان، حرکتی به سمت دنیای الکترونیک است چرا که امروز دنیا به سمت الکترونیکی شدن پیش میرود.

وی عنوان کرد: امیدواریم مسؤولان دیگر نیز زمینهای فراهم کنند تا روابط بین مردم و مسؤولان تسهیل شود، گاهی میبینیم برخی مشکلات در نواحی شهر امکان بیان ندارد.

امام جمعه همدان ابراز کرد: امیدواریم این سامانه سبب و زمینهای برای توسعه حواشی و مناطق کم برخوردار شهر شود و خدمات رسانی را بیشتر کند و از سویی سامانه 137، راهی به سمت تحقق خدمات و عدالت اجتماعی شود.

*عراقی: راهاندازی مرکز پاسخگویی 137 احساس رضایت و عدالت را افزایش میدهد

معاون عمرانی استاندار همدان هم گفت: این سامانه باعث میشود عدالت اجتماعی به وجود بیاید و احساس رضایت و عدالت را ایجاد میکند و بسیار ارزشمند است و در راستای اقتصاد مقاومتی است؛ چرا که در هزینهها صرفهجویی میشود.

محمود رضا عراقی افزود: با راهاندازی این سامانه، نظارت مستمر مردم بر عملکرد مسؤولان محقق میشود که یکی از اصول نظام جمهوری اسلامی است.

*حجتالاسلام فاضلیان: با سامانه 137همه شهروندان یکسان از خدمات بهره مند میشوند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان نیز به فرمایشات رهبر انقلاب اشاره و بیان کرد: همه باید لباس خدمت بر تن کنیم و در کنار یکدیگر به مردم کمک کنیم.

حجتالاسلام سید حسن فاضلیان با بیان اینکه کلمه 137، یک کلمه واسع است، عنوان کرد: به نظر بنده، 137 مساوی با آباد کننده است.

وی با بیان اینکه آن پاکبان که در سرما، گرما و سختی خدمت میکند، از عشق به خدا و مردم است، عنوان کرد: وقتی به مناطق بالای شهر میرسید، باید همان را در مناطق پایین شهر هم انجام دهید، اگر کوی استادان یاسمن و نسترن میکارید در کوی خضر هم باید همینها را بکارید.

حجتالاسلام فاضلیان بیان کرد: برای راهاندازی این سامانه زحماتی کشیده شده است که همه شهروندان یکسان از خدمات بهره مند شوند و عدالت برقرار شود.

*بادامینجات: سامانه 137یکی از جورچینهای شهر الکترونیک و هوشمند است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم در این مراسم، با اشاره به اینکه شهروندان نمونه همدان به مدیریت شهری کمک میکنند، گفت: پس از گذشت 15 ماه از راهاندازی آزمایشی سامانه 137، امروز آغاز رسمی فعالیت این سامانه است.

حمید بادامی نجات اظهار کرد: زحمات بسیاری در مدیریت شهری در 15 ماه گذشته انجام شد تا سامانهای در تراز کلان شهر همدان داشته باشیم و رضایت مندی شهروندان را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: این سامانه یکی از جورچینهای شهر الکترونیک و هوشمند است که البته برای دستیابی به شهر هوشمند نیاز به تأمین زیر ساختها است.

بادامی نجات به تهیه پلت فرم شهر هوشمند توسط مدیریت شهری اشاره و بیان کرد: بنا داریم همدان را به عنوان آزمونه شهر هوشمند معرفی کنیم و یکی از اهداف ما تکمیل پروژهها و دیگر زیرساختهای شهر هوشمند است.

وی با بیان این مطلب که سامانه 137 کمک کرده است تا ارتباط نزدیک تری با مردم داشته باشیم و فعالیتهای مدیریت شهری را به اطلاع مردم برسانیم، عنوان کرد: اولین حسن این سامانه برون سپاری امور به تک تک شهروندان است.

بادامینجات تصریح کرد: شهروندان ایرادات را بهتر میبیینند و به ما میگویند تا کارها بهتر انجام شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه امروزه شهرها در حال گسترش هستند و در شهر 600 هزار نفری مانند همدان امکان جوابگویی حضوری به شهروندان نیست، گفت: این سامانه تک تک نظرات و پیشنهادات را از طریق فناوری به گوش مدیریت شهری میرساند، زمانی که در دادهها ضعف داشته باشیم، در اولویت بندی دچار مشکل میشویم و زمانی که اولویت را درست تشخیص ندهیم دچار مشکل میشویم و بهترین راه کسب اطلاعات، دریافت آن از خود مردم است و بهترین روش فناوری است.

بادامی نجات عنوان کرد: هدف ما این است که خدمت را نزد مردم بیاوریم و این سامانه روزنه امیدی بود که شهر الکترونیک و هوشمند را پایدار کنیم.

وی تصریح کرد: شهرداری بیش از هزار خدمت به مردم ارائه میدهد و هدف ما این است که این خدمات به سریعترین روش باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در حوزه فناوری کارهای زیادی انجام شده است، عنوان کرد: اگرچه ممکن است این اقدامات به چشم نیاید اما زمانی که زیر ساختهای فناوری مانند سرورها تکمیل میشود و نتایج را میبینیم، رضایت مندی ایجاد میشود.

بادامی نجات اظهار کرد: در حوزه سامانه 137 زحمات بسیاری کشیده شد و این بستر آماده شده است و فضایی آماده شده که شهروندان با کمترین زمان با مدیریت شهری ارتباط بگیرند و دادهها تبدیل به یک سری جدولها میشود تا اولویتها در شهرداری و شورای اسلامی شهر همدان اصلاح شود و هر چه مشارکت شهروندان بیشتر شود به طور قطع در خدمات دهی تأثیر گذار است.

بادامی نجات تصریح کرد: 15 ماه زحمات مدیریت شهری به ثمر نشسته است و با افتتاح این پروژه این امید میرود که سایر پروژههای فناوری مدیریت شهری نیز افتتاح شود.

وی ابراز کرد: اعتقاد ما در شورا این است که پروژههای فناوری در همدان رشد کند و زیر ساختهای آن را هم آماده کرده ایم و تلاش میکنیم همدان تبدیل به قطب فناوری کشور شود و به سمت الکترونیک سازی پیش برود.

*صوفی: 137، سامانه پاسخگوی مدیریت شهری به شهروندان است

شهردار همدان هم در این مراسم، اظهار کرد: اگر میخواهیم شهر خوب و در خور همدان داشته باشیم باید خود را در بوته نقد قرار دهیم که این کار را انجام دادیم و از طرف دیگر ارتباط با مردم را بالا ببریم و هرچه که توان مدیریتی بالا داشته باشیم باز هم باید به سامانههای روز دسترسی داشته باشیم.

عباس صوفی بیان کرد: سامانه 137 اهمیت این موضوع را نشان داد به طوری که در زمان سیل سه هزار تماس با آن صورت گرفت.

وی تصریح کرد: سامانه 137 با یک بستر خوب و کار کارشناسی راهاندازی شد و 250 جلسه تخصصی در حوزه فعالیتهای آن برگزار شد که این سامانه پس از 15 ماه به بلوغ خود رسیده است.

صوفی با اشاره به اینکه این سامانه پاسخگوی مدیریت شهری به شهروندان است، ابراز کرد: برخی درخواستهای مردم اورژانسی است که باید ظرف 24 ساعت پاسخ داده شود، از همین رو این جای خالی حس میشد، که شهروندان برای این خدمات فوریتی تماس بگیرند.

شهردار همدان عنوان کرد: سامانه 137 راهاندازی شد و این اتفاق خوب افتاد تا پاسخگوی مردم باشیم و رضایت مندی مردم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه قصد داریم، روز به روز نرم افزار را به کیفیت لازم برسانیم، عنوان کرد: 12 هزار درخواست طی این 15 ماه ثبت، ارجاع و پیگیری و ثبت بازخورد شده است، 89 هزار تماس ورودی و خروجی ثبت شده است و بیشتر از 44 هزار تماس ورودی داشتیم.

شهردار همدان تصریح کرد: این پروژه در کنار اقدامات عمرانی همچون ساخت 17 پارک، پیاده رو سازی، تسریع در ساخت پل سردار همدانی و عملیات اجرایی پل غدیر، مخزن، انتقال آبهای سطحی، پارکینگ آقا جانی بیگ و کبابیان و مجموعه فرهنگی کبابیان و 400 ریز پروژه،آغاز عملیات 100 هکتاری فخرآباد، آرام سازی بلوار ارم که تا چند روز دیگر یک خط آن تمام میشود، اجرا شده است.

صوفی تصریح کرد: ما وظیفه داریم به مردم در کنار دستگاههای اجرایی خدمت کنیم و از دستگاههای اجرایی مانند شرکت آب و برق و گاز، اصناف و سپاه و... که در کنار ما هستند تشکر میکنم.

وی با بیان اینکه شورای اجتماعی محلات در چهار محله آغاز شده است که کار مردم توسط مردم ارائه میشود، عنوان کرد: 8 نرم افزار در جهت ساماندهی فناورانه شهرداری خریداری شده است و نرم افزار جامع شهرداری همدان نیز در دست اجراست و شهروندان با یک کد میتوانند وارد نرم افزار شوند و کار خود را انجام دهند.

وی تأکید کرد: کسی در این نرم افزار دسترسی به پرونده افراد ندارد و در راستای سلامت اداری تأثیر گذار است.

صوفی عنوان کرد: 137 یکی از خدمات است که 137 نفر همیار به این مجموعه کمک میکنند.

فتحی عضو شورای اجتماعی محلات از کوی محمدیه، در این مراسم گفت: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر همدان نهاد مردمی است و یک هزار خدمت را به مردم ارائه میدهد.

وی بیان کرد: اغلب مردم این هزار خدمت را به فراموشی میسپرند، یکی از راههایی که ارتباط بین مردم و شهرداری همدان، برقرار شود همین سامانه 137 است.

فتحی اظهار کرد: شورای اجتماعی محلات ایجاد شده و ارتباط تنگاتنگ را بین شهروندان و مدیریت شهری ایجاد میکند.

وی عنوان کرد: شهرداری همدان با جسارتی که کرده خودش را مورد نقد قرار داده است و اگر مجوعهای نقد نشود دچار فساد میشود و نهادی که مورد نقد قرار میگیرد خدماتش بهتر میشود و البته نقد مردم مچ گیری نیست.

این شهروند ادامه داد: حاشیه شهر مشکلات عدیده دارد که اگر ارتباط بین مدیریت شهری و شهروندان زیاد باشد به نتایجی مطلوب خواهیم رسید.

وی گفت: اگرچه امکانات محدود است، اما همین امکانات محدود باید در راستای مطالبات بر حق مردم هزینه شود و برای برنامهریزی شهر اطلاعات مردمی به کار میآید.

در پایان این مراسم، از تمبر یادبود 137 شهرداری همدان به عنوان اولین تمبر این سامانه که ثبت جهانی شده است و کتاب خدمترسانی 137، با عنوان شهروند مشارکتجو، شهرداری پاسخگو رونمایی شد.

همچنین از همیاران 137 که در راهاندازی آن کمک کردند تقدیر شد.

 
     
 
 
  تاریخ انتشار : ١٣٩٨/٠٣/٢٩ تعداد بازدیـد : ٩۵ نسخه چاپی
 
 
© 2005 - 2019  Hamedan.ir
آمار و اطلاعات کاربران
٣٧  نفر کاربران آنلاین :
۲,۱۵۰,۹۷۸ تعداد بازدید :
   
   
 
سایت های مرتبط
روزنامه هگمتانه
خبــرگزاری مهـر
خبــرگزاری ایسنا
باشگاه خبرنگاران
 
لینک های مرتبط
شهر الکترونیک همدان
مناقصات و مزایدات
پیام ها و اطلاعیه ها
مقالات و نوشته ها
 
دسترسی سریع 
آرشیـو اخبــار
اخبار شهرداری همدان
اخبار شهر همدان
اخبار ایران و جهان
آرشیـو گزارش ویــژه
آرشیـو گفتگوی ویــژه
 
کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال متعلق به شهرداری همدان بوده و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی : سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان